Gordon

Gordon

Orosz szeparatista beismerés

2014. július 23. - Gordon.

Akkor hát végre megtörtént - egy orosz szeparatista beismerte a nyilvánvalót, ami felől eddig sem igen lehetett kétség: ők lőtték le a maláj utasszállítót. Ezt az alábbi, svéd Dagens Industri nevű lap közli, de gondolom, pillanatokon belül elterjed a világsajtóban is. Bemásolom a cikket, majd hevenyészve lefordítom.

 

Separatist erkänner:
Vi sköt ned planet

Uppdaterad 2014-07-23 09:52. Publicerad 2014-07-23 08:19

Foto: Vadim Ghirda

En prorysk separatist erkänner för en italiensk tidning att det var de som låg bakom nedskjutningen av MH17. Det skriver Aftonbladet.

Separatisten säger i tidningen Corriere della sera att hans kollegor tryckte på avfyringsknappen i tron att målet var ett ukrainskt militärflygplan.

Han säger till tidningen att han såg en enorm explosion i luften i torsdags och sedan blev beordrad till nedslagsplatsen och förbereda sig för strid.

Väl på plats upptäcktes misstaget.

"I stället hittade vi döda civila. Alla dessa stackars människor", säger separatisten enligt Aftonbladet.

"Det var fruktansvärt. Alla dessa stackars människor med bagage som verkligen inte var militärt."

Uppgifterna stöds av källor inom den amerikanska underrättelsetjänsten, som också tonar ned Rysslands roll och avfärdar uppgifterna om att ryska militärer var på plats vid nedskjutningen, skriver Aftonbladet.

 

"Szeparatista beismeri: mi lőttük le a gépet!

Egy oroszbarát szeparatista elismeri egy olasz újságnak, hogy ők állnak az MH17-es gép lelövése mögött. Ezt írja az Aftonbladet (svéd baloldalinak mondható napilap -megj. tőlem).

A szeparatista elmondja a Corriere della Sera-nak, hogy kollégái megnyomták az elsütő gombot abban a hitben, hogy egy ukrán katonai gép a célpont.

Elmondja az újságnak, hogy egy hatalmas robbanást láttak a levegőben csütörtökön, ezután pedig a becsapódás területére vezényelték őket, előkészülve a harcra.

A helyszínen konstatálták a tévedést.

"Ehelyett civil halottakat találtunk. Szegény emberek" mondja a szeparatista az Aftonbladet szerint.

" Borzasztó volt, szegény emberek ezekkel a csomagokkal, akik valóban nem voltak katonaiak."

Az értesüléseket alátámasztják az amerikai hírszerző szolgálati források, amelyek mérséklik a hangot az oroszországi szerepet illetően és cáfolják, hogy a lelövés helyszínén oroszországi katonák lettek volna, írja az Aftonbladet."


Eddig a hír! Csak két megjegyzésem lenne.

- A gépet lelövő szeparatisták tehát az első pillanattól tudták, hogy lelőttek egy civil gépet, mégis hallgattak erről, vádaskodtak és uszítottak, hazudtak. Tudták ezt Putyinék is természetesen, de ugyanezt tették.

- Jellemzőek voltak itt a nolblogon -és természetesen máshol is, a hasonló próbálkozások, amik megmutatták és főleg most megmutatják, hogy baj van az alapállás körül."

A bejegyzés trackback címe:

https://gordonblog.blog.hu/api/trackback/id/tr158429298

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

337230 2014.07.23. 11:28:15

Ez a lényegen nem változtat. Háborúban megesnek hibák, s mindig vannak sajnálatos ártatlan áldozatok. Ettől még a partizánok ügye igaz ügy.

289876 2014.07.23. 11:32:44

@maxval bircaman HFJDFHCX Természetesen a hazudozás, uszítás, vádaskodás is igaz ügy! Nácifasisztanacionalista ukránok, csak ők lőhették le tudatosan a civil gépet, hogy aztán a tisztalelkű, igaz ügyért "harcoló" idealistákra foghassák - ez volt a szövegük, meg a tiétek. De nem vártam mást, semmi baj, Maxval. Ebből sem tanultok, tudom.

289876 2014.07.23. 11:37:00

Mínusz a valóság kiderüléséért? Ha-ha!!! :-O ))))))

337909 2014.07.23. 11:57:10

Gordon, szerintem maxinak igaza van. Na jó, nem 100 %, de 99%. Máshol kellett volna repülni. Igaz, én NEM az ukránoknak szorítok.

60145 2014.07.23. 12:01:10

Ez a lényegen nem változtat: a beismerő az ukrán fasiszta mahnoista vlasovista petljurista ellenség jól megfizetett, beépített embere. Ez már abból nyilvánvaló, hogy beismerte!

289876 2014.07.23. 12:10:19

4. Csokifalat Ez nem annak a kérdése, kinek szorít az ember. Az ukránoknak én sem szorítok, nem érdekelnek valójában. Viszont ennél még kevésbé szorítok azoknak, akik ezt a fegyveres konfliktust kirobbantották nemlétező sérelmekre hivatkozva és most már megvalósítva és nem szorítok az uszító hazudozásnak, gyűlöletkeltő propagandának, ami orosz részről folyt és amit itt többen átvettek. Az orosz nemzetiségűeket senki sem bántotta, vagy különböztette meg az állam részéről, mielőtt "partizánék" belekezdtek, orosz jóváhagyással. Ja, és hogy ki ne hagyjam, nem szorítok más országok destabilizálásának, birodalmi törekvések miatt, ott harcokat szítva, nemzetiségi ellentéteket tüzelve. Az eredményt láthatjuk...

289876 2014.07.23. 12:11:14

5. Atlasz :-)

337230 2014.07.23. 12:17:50

2. A legelején elmondtam: nem lehet tudni ki lőtt, de bárki is volt, tévedés történt.

289876 2014.07.23. 12:23:37

8. maxval bircaman HFJDFHCX Én meg ennek a postnak a 2. kommentjében elmondtam: a hazudozás, hamis vádaskodás, uszítás a valóság ismeretében (szep. fiúk és Putyinék) nem volt "véletlen" - viszont jellemző és sokatmondó. Az itteni uszítás és ártatlan "találgatás" is ugyanezt próbálta sugalmazni, a valóságot ezek sem akarták elfogadni. Sem ebben, sem más dolgokban - a régi és már nem érvényes berögződések miatt.

337230 2014.07.23. 12:32:20

Amíg nem derül ki az igazság, nincs miről beszélni, Mennyi idő kellett az elismeréshez hasonló esetben az elismeréshez más országoknak? Valójában még most sem tudható ki lőtt.

289876 2014.07.23. 12:58:14

10. maxval bircaman HFJDFHCX Maxval, ez már szánalmas, nem érzed? Itt kéne abbahagynod, ha maradt benned egy kis egészséges arányérzék! Védeni a védhetetlent?

338055 2014.07.23. 13:00:33

Összefoglalva: Egy "ismeretlen szeparatista" beismerte egy olasz újságírónak, hogy ők lőtték le a maláj gépet, s mindez egy svéd lapban olvasható. Annak idején a szovjetek is lelőttek egy dél-koreai eltévedt gépet. Amiről -ma már- mindenki hallgat, az amerikaiak is lelőttek egy utasszállítót a Vörös-tenger felett. (Meg is lepett, amikor pár nappal később szinte egyedül ültem egy Indian Airlines 747-esén, ami szintén a Vörös-tenger felett repült. Utólag tudtam meg, hogy miért.) Mindkét esetben sokáig folyt a "ködösítés".

337230 2014.07.23. 13:04:09

11. Nincs mit védeni, Tragédia történt. S ha a partizánok tették, az nem jelenti, hogy ne lenne igazuk. Izrael politikája hibássá vált a gázai ártatlan áldozatok miatt? Ez háború, mindig vannak sajnálatos ártatlan áldozatok is. A ártatlan áldozatok léte nem teszi automatikusan semmissé a hibázó fél igazát. Sem Gázában, sem Kelet-Ukrajnában.

337909 2014.07.23. 13:06:45

Gordon kedves, ez olyan "beismerés", mint a gázai, véletlenül kilőtt rakéták. Csak Gáza még nem ismerte be. Ők? Ugyan kérem!

289876 2014.07.23. 13:14:55

13. maxval bircaman HFJDFHCX Próbálsz ide belekeverni olyasmit, ami nem tartozik ide. Amit idekeversz, abban sincs ugyan igazad, mert a destabilizálási akció nem valós okokra hivatkozik, nem volt valódi nemzetiségi ellentét és megkülönböztetés nemzetiségi alapon. De nem erről van szó itt, hanem arról, hogy hazudoztak, uszítottak, vádaskodtak az igazság ismeretében: ők lőtték le a gépet, orosz eszközökkel, amit onnan kaptak. Egyszeű ez!

289876 2014.07.23. 13:17:18

[Csokifalat](#3363945) A remény hal meg utóljára, Emilke?

11677 2014.07.23. 13:27:18

Ezt a MESÉT, bárki elmondhatja, kiadhatja magát "orosz szeparatistának": Ha elterjed a világsajtóban, akkor az CSAK AZ UKRÁN - AMERIKAI ÉRDEKEKET SZOLGÁLHATJA!

337230 2014.07.23. 13:33:05

16. Magyarul elfogult vagy. Honnan indult ki az egész? Onnan, hogy a demokratikusan megválasztott ukrán kormányzatot nyugati támogatással puccsal elűzték. Az új kormányzat ukranizációs politikát folytat mind a mai napig, ami érthetően nem tetszik egy többnemzetiségű állam lakossága jelentős részének. Innen indult a felkelés. Korábban miért nem volt felkelés? Mert akkor valóban nem volt nemzetiségi, nyelvi alapon megkülönböztetés. Orosz eszközök? Az ukrán hadseregnek is azok vannak.

337909 2014.07.23. 14:13:19

Gordon kedves, először egy törlést kérek. Aztán, te tudod az álláapontomat a gázai kérdésben. Ez a vad lihegés az oroszok ellen emlékeztet engem a gaz izraeliek elleni lihegésre, akiket nem győznek azok a szegény palesztinok eléggé lőni rakétákkal. Istenem, hogy házakból lövik ki a rakétákat, meg iskolákból, hát az iskolás fiúcskák által házilag barkácsolt raketyát honnan lőnék ki? Az oroszokra szórni minden szart, ukrán, eus és usák érdek. Nem tudod, az oroszok adnak menedékjogot ? DDD. Én nem vagyok orosz ellenes. (Az orosz-lánok, pedig, .... hm.) De vicc nélkül, nekem gyanús, hogy egyből meg van a tettes.

289876 2014.07.23. 14:21:34

@maxval bircaman HFJDFHCX Fordítva: nem ukranizációs, hanem "oroszizációs" törekvések voltak. Az elzavart elnök, maga is orosz, egy volt oligarcha gengszter, aki ki akarta árúsítani az országot orosz érdekeknek, a lakosság többségének akarata ellenére. Ezért elzavarták! (Láttad a palotáját a mesterséges tavon úszó életnagyságú görög gályával, meg a garázst a restaurált veteránautók százaival?) A többi putyini reakció. De mindegy, hagyjuk ezt! Torkig vagyok az orosz állami propagandával, kb, mint a magyar kiráyli TV, vagy az MTI, vagy a HirTV.. Maradjunk a lelőtt gép körüli hazugságok témájánál. Illetve már ott se, a dolog elég nyilvánvaló.

289876 2014.07.23. 14:27:31

[Csokifalat](#3363983) Az egyiket töröltem. Szerintem gazát hagyjuk. Ugyan nem tudom, mi vonz téged a putyini keménykedő, rendpárti (a la Mussolini testvér) pártállam felé (bár sejtem), de mindegy is. Itt most az objektiv valóságról van szó, meg annak takargatásáról.

337230 2014.07.23. 14:36:14

20. A volt elnök ukrán volt. Orosz anyanyelvű, ez igaz. Pont mint az ukrán politikusok többsége. Tehát szerinted helyes volt a 2006-os lázadás Gyurcsány ellen? Igaz, akkor a tüntetők csak a tv székházát gyújtották fel. Nem voltak igazi demokraták, mert ha azok lettek volna, akkor a kormányépületeket is fel kellett volna gyújtaniuk és lövöldözni is. Ugye? Hiszen ha kimegy egy térre az ország lakosságának fél ezreléke, akkor ez automatikusan semmissé teszi a demokratikus választások eredményét, ugye igazam van?

337909 2014.07.23. 14:39:37

Nem tudom. Én jártam Oroszországban. Szép. Az orosz emberrel semmi bajom. Az itteni "németek" ugyan oroszul beszélnek, de nem oroszok. Mi vonz? Nem a vodka. Ha egyszer ezt a népet egy Putyin, vagy valaki hasonló, munkára fogja, még a Holdat is elérhetik. DDD

289876 2014.07.23. 15:54:11

23. Csokifalat Lehet. De a poén az, hogy egyáltalán nem az orosz emberekről van szó azt illetően, hogy Putyin egy Mussolini féle egypárti rendcsináló és ez tetszik, vagy sem. A cenzúrázó, birodalomépítő, nacionalista rendszerről van szó, nem az orosz emberekről. De únom ezt ismételgetni!!!! A Jobbik sem az orosz emberek miatt szereti Putyint, hanem a rendcsináló egypárti nacionalista fazon miatt. A Jobbik szarik az orosz emberekre. Aki a putyin-módszernek tapsol, Orbánnak, a fidesznek és a Jobbiknak tapsol. Szerintem ez qurva egyszerű! De ez egy másik post témája (érdekes, ott nem láttalak), itt a hirtelen kitermelt "tisztaszívű" szakadár fiúkákról van szó (pl. csecsenek!!!), meg arról, mit csináltak. Meg a hazudozásról, uszításról és ennek átvételéről .

289876 2014.07.23. 16:09:53

http://nol.hu/kulfold/rengeteg-holttest-nincs-meg-1475781 A szep. fiúk 3 napig nem engedték a roncsok közelébe az EBESZ (Európai ellenőrző szervezet) embereit, a roncsokat pedig manipulálni próbálták -meg is tették. Vajh miért??

289876 2014.07.23. 16:30:28

Itt az olasz lap, a Corriera della Sera riportcikke, amit a szep. -ák megszállta területen egy szep. katonával készített riport alapján állított össze: http://www.corriere.it/esteri/14_luglio_22/cosi-stato-colpito-l-aereo-0a7e5f9e-115f-11e4-affb-3320a03d21e8.shtml A lap egy neves, nagymúltú újság, feltétlenül megbízható. Talán valaki lefordíthatja. Ennek az anyagát veszi át a világsajtó.

70185 2014.07.23. 18:28:48

Ez az egyik igazság. A másikat tegnap olvastam:Amerikai szakértő: ukrán katonák lőtték le az utasszállítót Donyeck felett Az amerikai műholdak segítségével készített képek arról tanúskodnak, hogy ukrán katonák lőtték le a maláj utasszállítót. A hírt Robert Parry ismert amerikai oknyomozó újságíró, elemző közölte. A korábban az AP-nek dolgozó, különféle díjakkal kitüntetett újságíró adatai szerint az amerikai hírszerzésnek vannak olyan fényképei, amelyek bizonyítják, hogy a polgári repülőgép lelövetéséért az ukrán katonákra hárul a felelősség. Perry nem hozta nyilvánosságra az informátor nevét, aki az amerikai hírszerzésben dolgozik, de megjegyzi, hogy megbízható forrás, mert korábban is kapott tőle megbízható információt hasonló helyzetben. További részletek: http://kuruc.info/r/4/130692/#ixzz38JGa3vJH

289876 2014.07.23. 19:00:22

[hapsi](#3364191) Kuruc info??

70185 2014.07.23. 19:37:13

Az. De megtalálható benne az eredeti angol nyelvű írás amire hivatkoznak. Tehát van forrás,és ez miatt hoztam ide.

23353 2014.07.23. 20:03:59

Hááát én csak a kanadai lapokat, a NYT-t és a Guardian-t olvasom és ott mostanig semmi a beismerésről.

337909 2014.07.23. 20:29:52

Érdekes az általános orosz ellenesség. Hogy miért, azt nem értem. Sőt, pont ott nem értem, ..... Na, de mindegy.

289876 2014.07.23. 20:52:13

[Csokifalat](#3364247) Szerintem most már csak bosszantani akarsz, Emilke. Újból nincs kedvem leírni, úgyhogy bemásolom, amit egy órája pont erről, pont neked írtam pont ugyanerre: "De a poén az, hogy egyáltalán nem az orosz emberekről van szó azt illetően, hogy Putyin egy Mussolini féle egypárti rendcsináló és ez tetszik, vagy sem. A cenzúrázó, birodalomépítő, nacionalista rendszerről van szó, nem az orosz emberekről. De únom ezt ismételgetni!!!! A Jobbik sem az orosz emberek miatt szereti Putyint, hanem a rendcsináló egypárti nacionalista fazon miatt. A Jobbik szarik az orosz emberekre. Aki a putyin-módszernek tapsol, Orbánnak, a fidesznek és a Jobbiknak tapsol. Szerintem ez qurva egyszerű! De ez egy másik post témája (érdekes, ott nem láttalak), itt a hirtelen kitermelt "tisztaszívű" szakadár fiúkákról van szó (pl. csecsenek!!!), meg arról, mit csináltak. Meg a hazudozásról, uszításról és ennek átvételéről ." Elmondtuk, hogy nem az orosz emberekről, "az oroszokról" van szó, hanem a rendcsinaáló, nacionalista, egypártrendszerű, közmédiát uraló, cenzúrázó "erős emberről". Szereted Te Mussolinit? Szereted Te Orbánt? Szereted Te a Jobbikot? Akkor szeresd Putyint, rendben. De ne provokálj már "az oroszok"-al, meg az orosz emberekke! Szerintem direkt heccelsz!!!

13118 2014.07.24. 08:22:59

azt gondolom, kicsit túlpörgetted magad a legújabb írásodban a "Baloldali" tanulságok -ban. a téma szerintem nem oldali kérdés, hiszen az utasszállító repülőgép szemszögéből nézve teljesen mindegy, hogy ki lőtte le. a felelősségre vonás tekintetében azonban valóban nem mindegy. a magam részéről azért nem kapcsolódtam be az itt folyó diskurzusba, mert se Emilke, se maxval bircaman, se Lord nem tántoríthatók el nézetüktől. little álláspontja ugyan elgondolkodtatott, de rajta se csodálkozom, itt inkább Lord lenne a kakukktojás, mint a Népköztársaság egykori katonatisztje, habár ő csak a Vörös Hadsereg vonzalma miatti ez a nézete. nyilvánvalóan az álláspontjukon vannak még azok, így a hivatalos vizsgálat és annak eredménye közlése előtt, akikben van némi kis irredenta érzelem. amit ma az oroszok, vagy az oroszbarátok művelnek Ukrajnában az nem más, mint példamutatás a romániai magyaroknak. magatartásukat elítélni, és egyáltalán azt feltételezni, hogy ők lőtték volna le az amúgy szabad szemmel is egy AN62-essel nem összetéveszthető polgári repülőgépet, az nem fér bele a gondolatmenetükbe. hiszen az oroszbarát szakadárok szabadságharcukat vívják és azt a földrajzi területet is Oroszországhoz akarják csatoltatni. és milyen szép is lenne, ha Csíkszeredától kezdve Kolozsváron át is így vívnák szabadságharcukat és akarnának az anyaországhoz csatlakozni. Gordon, mondd, van értelme velük vitatkozni?

289876 2014.07.24. 08:31:13

33. Hmmmm Az utolsó mondatodra: nincs! Egyébként nem csak a felelősségre vonás tekintetében nem mindegy, hogy ki tette, hanem az okoból levonható következtetés és az ezzel kapcsolatos állásfoglalás miatt sem. Az irredenta érzelmeket illetően is igazad van. (Nem sok változott a főméltóságú kőbányai óta ebben - se!). Akad ott még más árú is. Sajnos az összeérés fülön csíphető, a baloldaliság sokszor csak régi rutin - erről szólt néhány postom - hiába. Ez is ilyesmiről szól végül is, ezt magam is csak később érzékeltem teljes mértékben.

337909 2014.07.24. 09:03:21

Uraim, a fekete dobozt átadták. Igen? Na, akkor a sokoldalú szájtépés helyett várjuk meg a vizsgálat eredményét. Merthogy azon ugye cáfolhatatlan adatok vannak.

13118 2014.07.24. 09:07:58

nem kell ahhoz katonaviseltnek lenni, hogy tudjad, egy rakéta-légvédelmi ütegnek kezelőszemélyzete van parancsnokkal, aki csak felsőbb parancsra adhat ki rakétaindítási parancsot. de egy parancsnok is rákérdez az ütegparancsnoktól, hogy milyen típusú az a repülőgép. ráadásul egy ilyen BUK M2 rendszer nem úgy működik, mint egy PPS gitár, hogy ezt húzd meg és engedd el, aztán lőj, míg ki nem fogy az 52 skuló. szóval csak speciális katonai kiképzést kapottak tudták működésbe hozni. az eddigi jelek szerint nagy valószínűséggel az oroszbarát szakadárok lőtték le az utasszállítót. várat magára sok más kérdés mellett az is, hogy a rakétaüteg parancsnok kitől kapott tűzparancsot?

289876 2014.07.24. 09:16:15

35. Csokifalat Azon nincs, mert nem lehet olyan adat, ami a lelövés tényeit érinti. Repülési adatok a megsemmisülés pillanatáig és a cockpitben folyó kommunikáció, ugyancsak a megsemmisülés pillanatáig. Ezek nagyon fontosak, ha műszaki probléma, emberi tényező, vagy más, külső tényezők (pl gépfoglalás) a katasztrófa okai. Lelövés esetén semmit sem mond. De igaz, fontos az adatok elemzése, valami tán kihámozható lesz belőle. Ha más nem, a fent említett okok kizárhatósága. Azért jó lenne, ha átadnák az elszállított roncsdarabokat, magyarázatot adnának arra, miért nem engedték a gép közelébe 3 napig a nemzetközi ellenőröket és miért nyúltak egyáltalán a gép maradványaihoz másokat kizárva, ami az ilyen vizsgálatok alapszabályainak alapvető megsértése.

337909 2014.07.24. 09:25:25

Sok a homály. A miértek jogosak. Várjuk ki a végét. Én még mindig azon véleményen vagyok, hogy legkevésbé az oroszoknak és a szep. fiúknak állt érdekében. Meglátjuk. Meglátjuk?

289876 2014.07.24. 09:42:14

Az érdek kérdése teljesen irreleváns, ha nem szándékosan, mint utasszállítót lőtték le. Márpedig nyilván nem ez a helyzet. A miértet meg alighanem tudjuk. Ami ezt követte, azt is. Egy biztos: aki lelőtte, az ezt az első pillanattól tudta, mégis hazudott, vádaskodott, uszított. Az sem kétséges, hogy Oroszország (azaz Putyin) szállít rakétarendszereket és más komoly hadianyagot a térségbe (tegnap két gépet lőttek le szak. fiúk), személyzetet képez ki és küld oda és alighanem pénzel is -ki más biztosítaná az anyagi fedezetet? Végülis enélkül semmiféle géplelövés nem történt volna meg.

13118 2014.07.24. 09:43:22

talán meglepő, de a BUK M2-nek is van "fekete doboza". sőt, van neki célfelismerő rendszere, ami megkülönbözteti a barát-ellenség repülőgépeket. ezen felül van kézi célrairányítója, vagy cél-felé vezető radarja, ami után a számítógép vezérelte célravezető radarautomatika elintézi a végkifejletet. az is beállítható, hogy a céltól mekkora távolságban robbanjon a rakéta, mert egy vékony hátsó vezérsíkon, vagy akár a szárnyon csak lyukat ütve a semmibe száguldana tovább a rakéta. természetes, hogy a repülőgépen a közvetlen közelében robbant rakétafej semmi mással nem összetéveszthető nyomokat hagy, sőt, ezekből a nyomokból pontosan megállapítható a rakétafej közelségi-gyújtójának a beállítása. ezek után kérdéses, miért vittek el a helyszínről repülőgép darabokat? :))) a nagy buli az volna, ha a BUK M2 fekete dobozát adnák át a vizsgálatot lefolytatóknak.

289876 2014.07.24. 09:49:30

[Hmmmm](#3364429) "a nagy buli az volna, ha a BUK M2 fekete dobozát adnák át a vizsgálatot lefolytatóknak." Ez természetesen nem fog megtörténni, a szak. fiúknak átadott üteget visszaszállították Oroszországba. (Lásd NOL-cikk).

13118 2014.07.24. 10:22:39

persze hogy visszaszállították, hiszen ha az ukrán erőknek sikerült volna lefoglalni, akkor ott a bizonyíték a fekete dobozban.
süti beállítások módosítása